شتاب  افزایش قیمت مسکن در همدان

افزایش قیمت مسکن در یکسال گذشته روند بی سابقه ای را پشت سر گذاشته و مردم را در این زمینه با مشکلاتی روبرو کرده است.

شتاب  افزایش قیمت مسکن در همدان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،بالا رفتن قیمت مسکن و اجاره بها در یکسال گذشته، مردم را در یافتن مسکن مناسب و متناسب با میزان بودجه آنها با مشکل روبرو کرده و به گفته آنها پس از چند ماه جستجو در مشاوران املاک هنوز نتوانسته اند مسکن مورد نظر خود را پیدا کنند .

مشاوران املاک با بیان اینکه میزان تقاضا برای مسکن بیشتر از عرضه آن توسط فروشندگان شده، معتقدند در این شرایط فروشندگان تعیین کننده اصلی قیمت هستند و بر این اساس روز به روز بر قیمت ملک خود اضافه می کنند و هیچ نهادی هم بر این موضوع نظارت ندارد .

در عین حال قیمت مسکن در شهر همدان گوی سبقت را از برخی کلان شهرها ربوده و این شهر جزء گرانترین شهرهای کشور محسوب می شود .

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت : بالا بودن قیمت زمین و بلند مرتبه سازی به علت عدم گسترش زمینهای شهر همدان و همچنین صنعتی نبودن شهر همدان و به دنبال آن هجوم سرمایه های مردم به این سمت ، علت گرانی مسکن در شهر همدان است که با اجرای برنامه هایی به دنبال حل این مشکل هستیم .

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهر همدان هم خوش آب و هوا بودن همدان و هجوم سرمایه های سرگردان مردم به این بخش را علت گرانی مسکن در شهر همدان بیان کرد و افزود : نهادهای نظارتی باید برای جلوگیری از سرمایه گذاری عده ای سوداگر در این بخش ، نظارت بیشتری داشته باشند .  مدیر کل راه و شهرسازی استان هم تولید انبوه مسکن را راه حلی مناسب برای افزایش عرضه و کاهش قیمت مسکن دانست و گفت : دولت با اجرای طرح بازآفرینی مناطق فرسوده و اختصاص تسهیلات به انبوه سازان و مردم عادی به دنبال حل این مشکل است .

به هر حال نبود نظارت مهمترین عامل گرانی و بی ثباتی قیمت در بخش مسکن است که حتی می تواند برنامه ریزیهای مسئولان را هم بی اثر کند .

انتهای پیام/ا

شتاب افزایش قیمت مسکن در همدان

برچسب ها: مسکن ، زمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.